Beaumont-B-riders-03

B-Riders / Fragment uit campagnefilm

“Heerlijk om auto’s voorbij te fietsen die in de file staan. Na het werk fiets ik naar huis en kom weer lekker fris thuis.”

B-Rider Weggemans / Gemert

5.000 forenzen uit de auto
prijswinnende campagne

Gedragsverandering
Hoe krijg je verstokte forenzen uit de auto op de fiets? Beaumont ontwikkelde in opdracht van de provincie Noord-Brabant de gedragsveranderingscampagne B-Riders.

Coaching en belonen
B-Riders zijn Brabanders die de auto laten staan en de fiets pakken naar het werk. Met de werving van B-Riders zet de provincie Noord-Brabant in op een duurzame gedragsverandering. Als meer forenzen de fiets pakken naar hun werk, verbetert dit de bereikbaarheid rond de Brabantse steden. Beaumont ontwikkelde de wervingscampagne en koos voor een integrale aanpak: een gedragsveranderingscampagne, ondersteund door een innovatieve app, een servicedesk en een servicegerichte online strategie.

Bijna 100% conversie
In 2014 fietsten meer dan 2300 Brabanders van en naar hun werk, in 2015 waren dat er in totaal 5.000. Ook viel de campagne 2 keer in de prijzen: in 2014 won B-Riders de Galjaardprijs voor meest onderscheidende en effectieve publiekscommunicatie. En in 2015 de tweede plaats van alle Beter Benutten-projecten door de aanpak met coaching, challenges en fun.

B-Riders is een Beter Benutten-project van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de provincie Noord-Brabant