Het gevoel van Strandeiland
Zoeken naar balans en harmonie
Amsterdam wil buurten maken die kloppen. Dat begint met passend en scherp positioneren. Beaumont begeleidde de positionering van Strandeiland. Samen met het projectteam formuleerden we de kernwaarden en het gevoel van Strandeiland. Door te zoeken naar een balans tussen de kenmerken van de plek, de mensen die er wonen en de huizen en voorzieningen
Samen optrekken met bewoners
Deze kernwaarden toetsten we bij een focusgroep van diverse bewoners uit de omgeving. Voorwaarde was dat deze groep een afspiegeling vormt van de beoogde doelgroep van huurders en kopers. De positionering vormt het vertrekpunt voor de beoordeling van branding en verdere communicatie door alle betrokken partijen en is vastgelegd in een merkboek. Beaumont begeleidde en verzorgde de totstandkoming van dit merkboek.
Passend en haarscherp positioneren
Door het echt samen te doen met de toekomstige bewoners en niet alleen met de bedenkers, zorgden we ervoor dat de kernwaarden, het concept en de identiteit van het gebied in harmonie zijn en écht kloppen. Zo kan een plek ontstaan waar mensen van houden, voor willen zorgen en waar zij willen blijven wonen.
“Op Strandeiland ervaar je het eilandgevoel, omringd door het grote water. Hier kan je uitwaaien en merk je dat het licht intenser is. Je voelt je vrij. Buren ontmoeten elkaar op de stoep en in de autoluwe straten. In iedere buurt draag je samen je steentje bij. Want Strandeiland maken we met elkaar. Duurzaamheid is hier de standaard. Met groene daken en gevels, die energie leveren en regenwater opvangen. Natuur en stad komen hier samen.”