Je doelgroep in het hart raken. Identiteit van een project smoel geven
2 juli 2018
Hoe maak je van een hoogsegment nieuwbouwproject de meest gewilde onder woningzoekenden? Het begint met keuzes maken voor een scherpe positionering van het product. En een goed doordacht creatief concept voor de communicatie waarmee je de doelgroep in het hart weet te raken.
‘Je plant het zaadje voor het verlangen waarvan mensen zich vaak nog niet bewust zijn’
Zo ontwikkelden we voor de Utrechtse woonbuurt Leeuweplaats het creatief concept en de grafische vertaling naar een beeldmerk en huisstijl. Voor onze conceptontwikkelaar Sicko van Dijk begint het met inspiratie zoeken. ‘Goed om je heen kijken naar de trends van nu en later. En nieuwsgierig zijn. En met de ingrediënten die er al zijn een rond verhaal te maken over een product. Eenvoudig in een paar zinnen, zodat iemand het makkelijk navertellen kan. Hier was dat art deco-architectuur en een paarse leefstijl van de doelgroep. In woord, kleur en beeld creëer je iets dat organisch is, maar achter de ontwerptafel bedacht.’
Grafisch ontwerper Willy Sengers ontwikkelde het logo en de vormentaal. ‘Met de fraaie elementen en het kleurenpallet uit de art deco-stijl, spreek je de doelgroep aan die houdt van bijzondere architectuur. Het beeldmerk met de leeuw in een lijnenspel refereert aan de vorm van het bouwblok. Omsloten en toch transparant. Ook het lettertype is een verwijzing naar de architectuur, maar dan eigentijds. Je zoekt naar een vormentaal waarmee je de identiteit van het project smoel kunt geven.’
Positionering Leeuweplaats
In opdracht van Ooms Bouw & Ontwikkeling verzorgde Beaumont Communicatie de positionering en branding van Leeuweplaats. Door de kernkwaliteiten op de juiste manier over het voetlicht te brengen bij de meest kansrijke doelgroep. En locatiekwaliteiten te koppelen aan architectonische en stedenbouwkundige voorkeuren van deze woningzoekenden. De bouwstenen voor de positionering vertaalden we in naam, middelen en het targetten van de doelgroep.