Skip to content

BPD Gebiedsontwikkeling en Gemeente Delft vernieuwen het stationsgebied Delft Campus. Hoe kun je het beste jouw doelgroep benaderen en erachter komen wat ze vinden? Wij zijn de buurt ingedoken met een koffiekar en iPads, om enquêtes af te nemen bij passanten op het station Delft Campus en studenten bij de TU-Library.

Op deze manier benaderen we de gewenste doelgroep op een laagdrempelige manier en omdat we een korte vragenlijst hadden, duurde het ophalen van de meningen niet te lang.

Veel passanten gaven aan geen gebruik te maken van het station Delft Campus, en om die reden geen mening te hebben over het stationsgebied. Dit lijkt een gesloten deur. Maar juist achter een stellige ‘nee’ zitten belangrijke antwoorden. Door verder te vragen waarom de reizigers en studenten geen gebruik maken van het station, gaven ze aan wat ze juist misten bij het station(sgebied) Delft Campus.

Het resultaat? Veel nieuwe meningen en ideeën over de vernieuwing van het stationsgebied Delft Campus, waar de Gemeente Delft mee verder gaat. Zo werden er ideeën gegeven zoals een Albert Heijn To Go en een informatiekiosk op het station, maar ook andere ideeën zoals meer groen in de buurt. Wil jij ook weten hoe je het beste jouw doelgroep kunt benaderen? Beaumont helpt je graag verder. Lees verder voor tips voor een succesvolle participatie: https://beaumontcommunicatie.nl/succesvolle-participatie/

Back To Top