Pop-up participatie Anton de Komplein/ Nieuwe woonwijk Zuidoost
“Door letterlijk ín het moment te zijn van de doelgroep, hén op te zoeken, zorg je voor laagdrempelige participatie en breed gedragen plannen.”
Daniël Nagel / Partner en senior communicatieadviseur
Pop-up participatie
in het moment
Hoe betrek je omwonenden bij de ontwikkeling van nieuwe woningen midden in het centrum van een buurt met een grote diversiteit aan culturen en achtergronden? Hoe laat je hen écht aan het woord en hoe speel je in op deze diverse doelgroep?
In de leefwereld van je doelgroep
Voor ontwikkelaar Synchroon, de gemeente Amsterdam en KCAP Architects&Planners heeft Beaumont ingezet op pop-up participatie. Door met belangstellenden op de plaatselijke markt in gesprek te gaan en hen nadrukkelijk zelf op te zoeken op de plekken waar zij zich in het dagelijks leven bevinden. Letterlijk de afstand overbruggen. Hen te bevragen naar hun ideeën, wensen en meningen. Door middel van panelen met sfeerbeelden en suggesties voor inrichting van groen in de buurt konden belangstellenden aangeven wat zij graag terug willen zien in de voorgestelde nieuwbouw. Op deze manier is een veelvoud aan ideeën en suggesties opgehaald onder geïnteresseerden.